Cari Blog Ini

Jumaat, 26 Mac 2010

Tugasan 4 (3)

Enjin carian adalah satu website tempat kita mencari sesuatu maklumat dengan lebih mudah.Sebagai contoh jika anda ingin mencari maklumat mengenai komputer.Apa yang perlu anda lakukan hanya menaip keyword komputer diruangan yang disediakan dan tekan search atau cari.Dalam masa beberapa saat sahaja , segala maklumat yang anda perlu akan ditayangkan.Seterunya anda hanya perlu klik link yang diberi mengikut pilhan anda.Memang senang sangat-sangat mencari maklumat pada masa sekarang.

Google umpamanya merupakan enjin carian yang paling dominan dan mempunyai populariti tinggi di kalangan pengguna-pengguna internet. Ia juga merupakan satu antara lima enjin carian yang kerap dikunjungi oleh pengguna internet seluruh dunia. Google dianggap yang terbaik setakat ini dari segi ketepatan, kepantasan dan kuantiti hasil carian dalam satu-satu masa. Ia juga mampu memberikan keputusan carian yang jitu
Keupayaannya membuat carian dalam tempoh yang pantas.Disamping itu ketepatan dan kejituannya dalam menjejaki sesuatu maklumat di internet. Google turut mempunyai keupayaan maklumat di setiap negara yang berbeza. Perkhidmatan eksklusif yang disediakan mengikut kategori atau skop-skop tertentu begitu memudahkan pencarian. Sifar "Friendly' pada laman web enjin pencarian ini juga memudahkan pengunjung untuk mendapatkan maklumat dengan lebih mudah. Perkhidmatan lain yang menarik dan menjadi destinasi hentian utama ramai pengguna seperti blog, SMS, Gmail (dengan ruang storan yang besar)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan